fbpx

Marketing na sociálních sítích

Možná to vypadá, že nás na internetu chrání anonymita. Ale na konci každého počítače sedí reálný člověk. Proto se na síti chovejte stejně, jako byste se chovali v reálném životě. Přistupujte ke svým čtenářům jako ke svým přátelům v reálném životě. Projevujte jim lásku a respekt. Konverzujte s nimi, oplácejte jim jejich pozornost. Pokud vám někdo napíše, tak mu odpovězte. Zapněte si emailové upomínky, aby vám neutekl žádný komentář.

Budujte komunitu

Snažte se propagovat svůj blog na co nejvíce místech. Hledejte fóra a skupiny, kde se pohybuje vaše cílová skupina a podobně zaměření blogeři. Vložte svůj blog do různých katalogů nebo rozcestníků. Staňte se aktivní součástí komunit a choďte na networkingové akce. Prezentujte se jako expert. Vytvářejte projekty na podporu komunity. Můžou to být třeba různé kluby, pravidelná setkání nebo výzvy, které lidi spojí.

Přemýšlejte o dalších blogerech jako o přátelích a ne konkurenci. Komentujte a sdílejte obsah blogů, které chcete podpořit. Stejně tak vaši blogoví přátelé podpoří vás a budou sdílet a komentovat vaše příspěvky jako první. Můžete se od sebe navzájem učit, poskytovat si zajímavé příležitostí a můžete si najít dobré přátele v reálném životě.

Komentáře na cizích blozích jsou způsobem, jak vás mohou najít noví lidé. Pokud budete komentovat na velkých blozích, mohou vás objevit stovky nebo tisíce nových čtenářů. Také tyto zpětné odkazy pomáhají vašemu SEO. Nestyďte se komentovat a aktivně propagujte sami sebe. Vaše příspěvky by měly být užitečné, konverzační a informativní. Komentář by měl rozšířit článek o nové a zajímavé informace.

>>> Přečíst článek <<<

Jak propagovat blog

Díky masáži všech možných stránek je snadné si myslet, že blog vám vydělá peníze zatímco spíte. Pokud ale mají lidé číst váš blog, musí nejprve vědět, že existuje. Že o svém blogu řeknete mámě, příteli a svému psovi opravdu nestačí. Žádný blog se nestane slavný přes noc.

Marketing je mix produktu, komunikace, distribuce a ceny

Spousta lidí si pod pojmem marketing představí jen jednu jeho část marketingového mixu a tou je marketingová komunikace. Marketingová komunikace se zabývá reklamou, podporou prodeje, zvýšením publicity (PR) a osobním prodejem. Marketingový mix má ale další 3 neméně důležité části. Tou hlavní je produkt, u kterého je důležitá jeho kvalita, design, vlastnosti, obal, značka, záruka a doprovodné služby. Produkt by měl co nejvíce naplňovat potřeby zákazníka.

Dalším marketingovým nástrojem cena. Lidé se často podle ceny rozhodují a tak byste měli mít jasně dané ceníky, systém slev a lhůty pro placení. Produkt by měl být pro zákazníka cenově dostupný. Poslední součástí marketingového mixu je distribuce. Je na vás, jaké zvolíte prodejní kanály, jaký bude sortiment, jaké budete držet zásoby a jak budete produkt k zákazníkům dopravovat.

Boj o zákazníka vyhrají ty společnosti, kterým se podaří uspokojit potřeby zákazníka cenově výhodným produktem, který je snadno dostupný s využitím efektivní komunikace. Marketing blogu se skládá ze tří částí – obsahu, propagace a budování komunity.>>> Přečíst článek <<<