Prodej vlastních produktů na blogu

Prodej vlastních produktů na blogu

Každý z nás má nějaké unikátní znalosti nebo dovednosti, o které se může s ostatními podělit. Každý člověk má problém, na který hledá řešení. A vy, protože jste už tento problém měli předtím a našli jste na něj řešení, ho můžete s ostatními sdílet. Pokud se zaměříte na řešení konkrétních problémů, můžete se v této oblasti stát expertem a vydělávat peníze. Vaše zkušenosti ostatní lidé ocení.

infoprodukty neprodávají jen podvodníci

Stejný čas, který byste věnovali propagaci produktů a služeb jiných lidí, můžete věnovat tvorbě a propagaci vlastního obsahu. Můžete například vytvořit online kurz nebo další infoprodukty. Pokud budete poskytovat užitečné rady svým čtenářům, budou vás pravidelně sledovat, zapíší se do vašeho mailing listu. Když lidé pravidelně odebírají váš hodnotný obsah, budou nadšení i z vašich produktů. Díky tomu, že vás vaši čtenáři budou pravidelně sledovat, budou vás znát a mnohem snáze si váš produkt koupí.

Časem si vytvoříte mailing list, ve kterém budete mít třeba 500 odběratelů. Pak vytvoříte kurz, který bude stát 1000 Kč. Pokud si jej 20 lidí si z vašeho mailing listu koupí, vyděláte si 20 000 Kč. To je stejná částka nebo i vyšší, než byste si vydělali reklamou. Jste však vlastním pánem a můžete si vybrat, o čem budete psát. Nemusíte doufat, zda vám firma prodlouží smlouvu s reklamou na příští měsíc. Nejste závislí na vysoké návštěvnosti. Vaši odběratelé jsou vaši loajální zákazníci. Myslíte si, že je snazší přesvědčit 1000 lidí kliknout na reklamu nebo 20 lidí koupit si váš produkt?

Vaši čtenáři jsou vaše peníze. Pokud se na ně zaměříte a dáte jim hodnotu, kterou hledají, nakoupí od vás. Produkujte a prezentujte obsah tak, aby byli všichni spokojení. Vytváření a propagace vlastních produktů na blogu je způsob, jak získat kompletní svobodu nad svým podnikáním. Můžete tak pomoci velkému počtu lidí najednou a vydělat mnohem více peněz.

typy Digitálních infoproduktů

V Čechách mají infoprodukty a infopodnikatelé negativní pověst. Špatné jméno jim udělalo především Milionové impérium. Už z názvu jistě cítíte, že cílí na všechny, co by chtěli být milionáři a nejlíp hned a bez práce. Vytáhnou z vás tisíce korun, dají vám triviální návod a řeknou snaž se. Dokonce existují i názory, že jediný způsob, jak blogem vydělat peníze, je prodávat produkty o tom, jak vydělávat peníze.

Já zde sice také píšu o tom, jak vydělat peníze. Ale nesnažím se vám namluvit, že to bude jednoduché. A navíc tu žádné (ne)ověřené návody na rychlé zbohatnutí neprodávám. Je pochopitelné, že většina lidí chce získat peníze, protože je potřebujeme ke každodennímu životu.Vadí mi ale, že někdo prodává za velké peníze plané sliby a naděje a spoustu lidí tak uvrhne do ještě většího dluhu.

Já sama taky ráda hledám rychlá a bezpracná řešení na zlepšení čehokoliv. Ale jak všichni podvědomě tušíme – takhle to nefunguje. Infoprodukty jsou jen nosičem obsahu. Stejně jako je dobrá nebo špatná kniha, či dobrý nebo špatný film. Lidé nám věci prodávají s dobrými nebo špatnými úmysly. Protože věřím na karmu, tak vím, že pokud budete dělat něco, jen abyste obalamutili ostatní, časem se vám to i s úroky vrátí.

Pokud budete ale vytvářet kvalitní obsah, lidé si k vám cestu najdou. Dokonce se budou i vracet a doporučovat vás svým známým. Nyní se blíže podíváme na to, jakou formou můžete infoprodukty prodávat.

Online kurzy

Lidé se rádi učí novým věcem. Online kurzy nabízí oproti klasickým kurzům celou řadu výhod. Kurz můžete studovat odkudkoliv a kdykoliv. K lekcím se můžete několikrát vracet. Kurz také bývá levnější. Jako lektor oceníte především to, že jakmile jednou kurz vytvoříte, můžete ho neomezeně prodávat. Při tvorbě kurzu se naučíte spoustu nových dovedností.

Nevýhodou online kurzů, stejně jako ostatních infoproduktů je, že jste sami vlastním pánem a musíte mít dobrou pracovní morálku, abyste kurz vytvořili. Svůj kurz můžete prodávat třeba na Naučmese nebo na Vímvíc. Podobný formát jako mají online kurzy má emailový kurz. Jedná se vlastně o sérii emailů, ve kterých učíte odběratele něco nového. Tento typ kurzu je vhodný jako lead magnet na získání odběratelů newsletteru. Lidé ale dávají více přednost videokurzům

Webináře

Webinář je video online kurz, který probíhá v reálném čase. Webináře nemají tak striktně rozdělené do modulů jako online kurzy. Většinou jen sedíte před kamerou a mluvíte ke svým divákům a odpovídáte na jejich otázky. Příprava webináře vám zabere také méně času než tvorba ekurzu. Proto jsou skvělé pro začínající podnikatele. Webináře můžete pořádat zdarma na Google Hangouts.

Webináře jsou unikátní v tom, že se konají v určitou dobu. Všichni účastníci spolu mohou ve stejnou chvíli interaktivně komunikovat. Přístup na webinář můžete prodávat předem a zákazníci tak mají deadline do kdy se přihlásit. Webinář můžete zazamenat a využít ho při další propagaci, nebo jeho obsah dále prodávat třeba jako součást kurzu.

ebooky a audioknihy

Pokud si zatím netroufáte stoupnout před kameru a raději píšete, pak pro vás budou elektronické knihy to pravé. Vytvořit je jednoduché. Všechno, co k tomu potřebujete už máte. Stačí vám textový editor v počítači, který umí ukládat text ve formátu PDF. Existují také služby, které se o prodej ebooku postarají za vás. Nevýhodou ebooků je to, že jejich tvorba trvá stejně dlouho jako tvorba kurzu, ale prodávají se asi 10x levněji. Abyste na nich vydělali, tak jich musíte prodat daleko více.

Svoje znalosti můžete s čtenáři sdílet také formou pracovních sešitů. Ty jsou daleko víc interaktivní a čtenář jen pasivně nezískává znalosti, ale rovnou plní vytvořené úkoly. Workbook provádí čtenáře krok za krokem. Obsah můžete sdílet také formou audioknih.

Weby s předplaceným členstvím

Vytvořit web s placeným členstvím není jednoduché. Především proto, že potřebujete získat vysoký počet předplatitelů. Pokud máte velkou fanouškovskou základnu, je to vhodný způsob, jak jim nabídnout unikátní obsah. S předplatiteli můžete sdílet třeba zajímavé zdroje z vašeho oboru – různé rady a tipy, pracovní listy a předpřipravené šablonyDíky pravidelnému příjmu získáte větší stabilitu. Je to však také velký závazek, protože musíte neustále vytvářet nový obsah. Pokud neplánujete vytrvat, tak s členským webem ani nezačínejte.

Další druhy digitálního obsahu

Možností, co všechno se dá prodávat online je nekonečně mnoho. Pokud vybudujete svou reputaci, můžete prodávat své online konzultace nebo nabízet poradenství k projektům. Prodávat online můžete fotografie nebo videa či programy a aplikace. Nevýhodou prodeje softwaru je, že mnoho času vám zabere zákaznická podpora uživatelů. Prodávat můžete dokonce celé projekty a weby.

Prodej fyzických produktů

Pokud jste kreativní a rádi vyrábíte věci, existuje spousta platforem, kde můžete své výrobky prodávat. Těmi nejznámějšími je český Fler a Etsy. Můžete si ale vytvořit svůj eshop. Prodávat můžete nejen svoje výrobky, ale třeba také různá trička, hrnky a plakáty s potiskem vaší značky. Nevýhodou prodeje fyzických produktů jsou vysoké počáteční náklady. Také musíte vyřešit logistiku. Budete muset vyřizovat objednávky a dopravu.

V dnešním článku jsem zmínila poslední způsob, jak vydělat blogem a tím je prodej vlastních produktů. Tvorba produktů je náročnější na čas a peníze, ale pokud budete úspěšní, můžete si vydělat víc než pokud budete jen zobrazovat reklamu cizích lidí nebo pracovat za fixní mzdu. Váš výdělek je neomezený, protože můžete stejný produkt prodávat pořád dokola.

Nakupujete digitální produkty? Nebo dáváte přednost osobnímu kontaktu a produktům, na které si můžete sáhnout? 

 

NapsalaMartina Havelková

Jsem beran a když si něco umanu, tak jdu třeba hlavou proti zdi. Občas narazím a občas narazím na něco zajímavého. A o tom tu budu psát.