Jak vytvořit úspěšný blog

Jak vytvořit úspěšný blog

Každý, kdo si zakládá svůj online blog, chce sdílet informace s ostatními. Proto, aby si vás čtenáři našli a pravidelně se vraceli, musíte učinit celou řadu kroků. Je třeba si naplánovat strategii a tu pak důsledně dodržovat. Pokud osud svého blogu ponecháte náhodě, můžete skončit dřív, než jste vůbec začali. Spousta lidí si založí blog, ale velmi brzy to vzdá. Zjistí totiž, že blogování není jen o tom, čas od času napsat článek, ale usilovně na sobě pracovat. Jen tak nezapadnete na 100. stránce vyhledávání a nebo se do něj vůbec nedostanete.

Proč chci mít blog

Hned na začátku je třeba si odpovědět na otázku, proč chci mít blog. Z vlastní zkušenosti vím, že tato otázka není tak triviální, jak se zdá. Dřív jsem totiž sama měla blog jenom proto, že se mi líbily blogy ostatních. Chtěla jsem je napodobovat, ale sama jsem nepřišla s ničím originálním. Navíc byl můj blog anonymní. To dnes již nedoporučuji nikomu.

Pokud chcete získat čtenáře, potřebujete, aby měli pocit, že jste jejich přítel. Že vás dobře znají a můžou vám věřit. Proto sebekrásnější blog, pokud není osobní, nebudí takovou důvěru. Nemyslím tím, že na blogu máte psát o svém soukromí, ale alespoň základní informace o vás a o tom proč blog píšete vaši čtenáři jistě ocení.

Také byste si měli ujasnit, zda bude blog jen vaše volnočasová aktivita a nebo chcete, aby byl zdrojem vašich příjmů. Pokud chcete blogem vydělávat, měli byste jej brát vážně už od samého začátkuBuďme upřímní, pokud se rozhodnete trávit spoustu času tvorbou blogu a psaním článků, nejspíš budete chtít, aby se vám to vrátilo i finančně. Minimálně na nákladech. Proto je třeba tenhle fakt uznat už na začátku a být otevřený k sobě i ostatním. Mít výdělečný blog totiž jde i bez toho, abyste se zprotivili sami sobě i ostatním.

Nemějte blog o všem A PRO VŠECHNY

Téma blogu vyberte podle svých zájmů a nikoliv podle toho, na čem si myslíte, že můžete nejvíc vydělat. Při založení blogu totiž nastane chvíle, kdy budete mít malý počet návštěvníků, které budete muset teprve přesvědčit, aby se stali vašimi pravidelnými čtenáři.

Těmi se stanou pouze v případě, že budete pravidelně publikovat obsah. A pokud máte o něčem psát často, musí vás to zajímat. Nemusíte o daném tématu vědět vše do detailů, ale musíte mít vůli se v této oblasti rozvíjet. Dokonce si myslím, že je dobré psát o něčem o čem zatím sami nic nevíte, ale chcete se to naučit. Vaši čtenáři budou váš vývoj prožívat s vámi.

Téma blogu také můžete zvolit podle své cílové skupiny. Pokud jste maminka na mateřské, nejspíš sama víte nejlíp, jaké problémy tyto ženy nejčastěji řeší. Stejně tak pokud jste vášnivý cyklista, můžete pomoci začátečníkům vyhnout se řadě počátečních chyb. Pomáhejte lidem s jejich problémy a čtenáři si vás sami najdou.

Najděte úspěšné blogy, které píšou o podobných tématech jako vy. Souhlasíte s jejich články a nebo máte jiný názor? Hledejte blogy, které jsou jedinečné ať už se jedná o vizuální stránku nebo styl psaní. Inspirujte se jimi, ale nekopírujte je a vyjádřete se svým osobitým stylem. Buďte sami sebou a čtenáři vás budou milovat.

Nemějte blog bez zaměření. Tím, že budete psát o co nejvíce tématech, víc čtenářů nezískáte. Právě naopak. Čím profilovanější budete mít blog, tím bude zajímavější, protože v tématech půjdete víc do hloubky. Návštěvník, který na váš web přijde poprvé hledá informace o určitém tématu. A pokud na vašem blogu jsou články ve stylu každý pes jiná ves, odejde jinam a už se nevrátí, protože většinou nebude mít čas ani chuť číst o něčem, co zrovna nehledá. 

oDLIŠTE SE V BLOGOVÉ DŽUNGLI

Co byste rozhodně neměli podcenit je výběr domény a názvu blogu. Název blogu vyberte podle tématu, o kterém chcete psát. Pokud pod nějakou značkou budete psát třeba několik let, dejte si na ní záležet. Pokud se váš blog bude jmenovat tuctově a jeho obsah bude snadno zaměnitelný, návštěvník se už znovu nevrátí.  Dejte si velký pozor na to, aby název blogu byl dobře zapamatovatelný a lidé ho uměli napsat. Pokud si lidé si jeho název nevybaví, už vás znovu nenajdou.

Profesionálové často mají zájem zvětšovat veřejné povědomí o své odbornosti a jejich jméno je jejich značkou. Další strategií může být klíčové slovo v názvu vašeho blogu. Přece jen bude více lidí hledat ve vyhledávači odpověď na svůj konkrétní problém, než jméno neznámého člověka. 

Věnujte výběru názvu blogu spoustu času. Nesnažte se napodobovat ostatní. Zkuste si vytvořit myšlenkovou mapu. Hledejte ve slovníku synonym (thesaurus) nebo vymyslete svoje vlastní slovo. Zeptejte se na názor svých známých i úplně cizích lidí. Neberte bez rozmyslu to, co vás napadne jako první. Odborníci by vám řekli, že je jednodušší vytvořit novou značku, než rebrandovat tu starou. Myslete tedy i na budoucnost a to, kam by se váš blog mohl časem posunout

Jen pokud vím kam jdu, můžu tam dojít

Váš blog je vaše značka. A stejně jako značka by měl mít svou nezaměnitelnou osobnost, svůj hlas a svůj vzhled. Budujte svou značku a neustále ji rozvíjejteSledujte úspěšné blogy a zjišťujte, jak svého úspěchu dosáhli. Co dělají jinak nebo lépe? Inspirujte se a vyberte si to, co je pro vás užitečné.

Pokud chcete mít úspěšný blog, měli byste plánovat dopředu. Vytvořte si byznys plán a stanovte reálné cíle. Jen pokud máte vizi a plán na její dosažení, můžete svého cíle dosáhnout. Stanovte si dosažitelné mety a monitorujte svůj růst. Mějte radost z každého malého úspěchu a nenechte se zdolat neúspěchyKaždý den buďte o něco lepší

Proč se vracíte na své oblíbené blogy? Čtete je kvůli unikátnímu obsahu, designu nebo jedinečné osobnosti autora? 

 

NapsalaMartina Havelková

Jsem beran a když si něco umanu, tak jdu třeba hlavou proti zdi. Občas narazím a občas narazím na něco zajímavého. A o tom tu budu psát.