Jak propagovat blog

Jak propagovat blog

Díky masáži všech možných stránek je snadné si myslet, že blog vám vydělá peníze zatímco spíte. Pokud ale mají lidé číst váš blog, musí nejprve vědět, že existuje. Že o svém blogu řeknete mámě, příteli a svému psovi opravdu nestačí. Žádný blog se nestane slavný přes noc.

Marketing je mix produktu, komunikace, distribuce a ceny

Spousta lidí si pod pojmem marketing představí jen jednu jeho část marketingového mixu a tou je marketingová komunikace. Marketingová komunikace se zabývá reklamou, podporou prodeje, zvýšením publicity (PR) a osobním prodejem. Marketingový mix má ale další 3 neméně důležité části. Tou hlavní je produkt, u kterého je důležitá jeho kvalita, design, vlastnosti, obal, značka, záruka a doprovodné služby. Produkt by měl co nejvíce naplňovat potřeby zákazníka.

Dalším marketingovým nástrojem cena. Lidé se často podle ceny rozhodují a tak byste měli mít jasně dané ceníky, systém slev a lhůty pro placení. Produkt by měl být pro zákazníka cenově dostupný. Poslední součástí marketingového mixu je distribuce. Je na vás, jaké zvolíte prodejní kanály, jaký bude sortiment, jaké budete držet zásoby a jak budete produkt k zákazníkům dopravovat.

Boj o zákazníka vyhrají ty společnosti, kterým se podaří uspokojit potřeby zákazníka cenově výhodným produktem, který je snadno dostupný s využitím efektivní komunikace. Marketing blogu se skládá ze tří částí – obsahu, propagace a budování komunity.

Kdyby byl váš blog člověk, jaký by byl?

Značka (brand) je komplexní symbol, který by měl v mysli zákazníka zaujmout jasnou pozici. Značka vypovídá o produktu a společnosti, která ho nabízí. Značka je smlouva se zákazníkem, že výrobek bude poskytovat určité funkce, přínosy a prožitky.

Značka by měla mít svou jedinečnou osobnost. Název značky by měl být osobitý a nezaměnitelný s jinou existující značkou. Měl by být snadno zapamatovatelný, vyslovitelný a převoditelný do jiného jazyka. Značka ztělesňuje hodnoty, se kterými se zákazník ztotožňuje. Zákazníci nenakupují vlastnosti, ale přínosy, které díky vlastnostem produktu získají.

Přemýšlejte, jak by vás měl váš blog reprezentovat. Myslete na to, jak by se měl jmenovat, jak by měla vypadat šablona a jaký by měl mít obsah. Pokud máte blog na blogovací platformě zdarma, je načase přejít na vlastní řešení.

vytvářejte ten nejlepší obsah, jaký dokážete

Nejdůležitějším bodem vaší propagace je obsah. Obsah musí čtenáře bavit, tak aby na vašem blogu zůstali a pravidelně se vraceli. Zjišťujte, co vaše čtenáře zajímá. Pomáhejte ostatním. Buďte tak dobří, že se budou odběratelé těšit na každý váš článek, protože se z něj něco nového dozví.

Pokud blog není závazek pro vás, těžko bude pro vaše čtenáře. V blogování může být velkým problémem nedostatek konzistence.  Když nepublikujete příspěvky pravidelně a píšete o příliš velkém množství témat, lidé pak nemají tušení v čem jste opravdu dobří. Pokud budou čtenáři zmatení, odejdou jinam. Máme tendenci vymýšlet komplikované články. Ale většina našich čtenářů je zaměstnaná a o tématu ví mnohem méně než my. Proto své příspěvky zjednodušte, co nejvíce to bude možné.

Dnešní marketing není o tom přesvědčit a prodat, ale uspokojit potřeby zákazníka. Blog by měl dokázat oslovit cílové publikum. Publikujte obsah zdarma o produktech a službách, které nabízíte. Lidé se budou zajímat o vaše produkty, pokud o nich budete psát zajímavé články. Vytvořte si strategii, jak proměnit své čtenáře v zákazníky.

Pokud chcete blogem vydělávat, musíte svým čtenářům nabídnout opravdovou hodnotu. Potom možná od vás někteří ze čtenářů něco koupí. Pokud píšete o svém podnikání, nedělejte si z blogu soukromý deníček. Můžete sdílet některé své příběhy a myšlenky, ale nepište jen o sobě. Pokud nás zajímají příběhy někoho jiného, čteme je proto, abychom se z nich mohli sami poučit.

Díky příspěvkům by se měl rozšiřovat počet odběratelů vašeho newsletteru. Přidejte článku dodatečnou hodnotu lead magnetem. Výzvu pro stažení tohoto prémiového obsahu opakujte klidně několikrát. Připomeňte čtenářům, že si mohou stáhnout něco užitečného.

Většina lidí na váš blog přijde, přečte si jeden článek a pokud ho shledají zajímavým, možná se někdy vrátí. Nenapíšou komentář ani se s vámi jinak nespojí. Proto byste je měli aktivně vybízet k akci a ptát se na jejich názor.

Jakmile budete mít hodnotný obsah, můžete začít s jeho propagací. Váš blog by měl být sexy a vysoce konverzní. Neměli byste ale jeho tvorbou strávit věčnost. Nainstalujte pěknou šablonu, vytvořte pár článků a posuňte se dál. Vždycky můžete přidat další věci potom.

NIKDO NEVÍ, ŽE EXISTUJETE

Psaní blogu je jen malá část vaší práce blogera. Pokud chcete oslovit lidi, měli by se o vašem blogu dozvědět. Dvojnásobný čas, který jste věnovali napsání článku byste měli věnovat jeho propagaci. Propagujte svůj blog všude, kde to jen bude možné. Nemůžete očekávat, že vás lidé najdou bez vašeho přičinění. To vy musíte přijít za nimi.

Nebojte se propagovat sami sebe. Připravte si krátké shrnutí toho, co děláte. Řekněte o svém blogu všem lidem, které znáte.  Buďte nepřehlédnutelní. Začněte příspěvky sdílet na svém webu a sociálních sítích. Zaměřte se na jednu nebo dvě platformy a používejte je. Vaše rodina a přátelé by měli být vašimi největšími fanoušky.

Poznávejte nové lidi. Choďte na přednášky a setkání nebo je sami pořádejte. Buďte aktivní ve fórech a skupinách. Komentujte články, které souvisí s tématem o kterém píšete. Vytvářejte spojení s dalšími blogery.

Publikujte články na spřátelených blozích

Guest blogging je obvykle publikování vašeho článku na více navštěvovanějším blogu na podobné téma. Autor článek zveřejní, výměnou za publikování informací o něm a odkazu na jeho blog. Zveřejnění vašich článků na prestižních webech zvýší vaši kredibilitu.

Protože produkovat kvalitní obsah každý týden není snadné, spousta blogů je vděčná za váš obsah a bude to oboustranně výhodná spolupráce. Především pokud máte podobné publikum. Vyhledávejte weby, kde můžete zveřejnit svůj článek. Znáte někoho, kdo má svůj blog? Požádejte ho, zda nemůžete na jeho blogu napsat článek. Pokud nikoho neznáte, tak se seznamte. Možná, že vaše oblíbené blogy uvítají guest posty.

KUPTE SI JE

Všichni milujeme dárky zdarma. Soutěže a giveaways jsou způsob, jak získat velký počet čtenářů v krátkém čase. Váš počet fanoušků může růst exponenciálně. Ceny by měly být přizpůsobené vašemu publiku. Může to být kurz, ebook, aplikace a dalšíMůžete také požádat své přátele, zda by vám nedali svůj produkt do giveaway.

INVESTUJTE DO SEBE A SVÉHO BLOGU

Pokud chcete peníze vydělat, budete je muset nejdříve utratit. Říká se tomu investice. Neznamená to, že musíte utratit všechny svoje úspory. Potřebujete se dozvědět užitečné informace, které vám pomohou se vyhnout začátečnických chybám a rozvíjet své podnikání. Díky kurzu dostanete cenné rady na zlatém podnose. Sice pak budete muset všechno stejně oddřít sami, ale budete vědět, jakou cestou se vydat. A pokud chcete někam dojít, tak je mít v ruce mapu je přece jen lepší než se vydat do neznáma.

Dnešní článek je opravdu dlouhý a ani tak se mi v něm nepodařilo obsáhnout všechny způsoby, jak propagovat blog. Proto se marketingu budu věnovat i v dalších příspěvcích. Příště si povíme, jak vytvářet komunitu a propagovat blog na sociálních sítích.

Jak propagujete svůj blog? Myslíte si, že je důležitější věnovat více času obsahu a nebo jeho propagaci? 

 

NapsalaMartina Havelková

Jsem beran a když si něco umanu, tak jdu třeba hlavou proti zdi. Občas narazím a občas narazím na něco zajímavého. A o tom tu budu psát.