Jak napsat stránku o mně

Jak napsat stránku o mně

Stránka o mně je jednou z nejdůležitějších a nejnavštěvovanějších na blogu. První dojem se velice snadno může stát také tím posledním. Proto si na své stránce dejte obzvlášť záležet. V dnešní době, kdy všichni trávíme spoustu času na internetu, se vytrácí konverzace tváří v tvář. Lidé se na internetu stávají více a více anonymní. Stránka o mně je příležitost, jak se odlišit v davu a přiblížit svým čtenářům.

Snažte se čtenáře zaujmout, ale buďte struční a věcní. Čtenáři nemají velkou trpělivost. Stránka by měla odpovědět na dotazy, které mohou návštěvníci a vaši budoucí klienti mít. Vy tak rozptýlíte jejich obavy. Jednotlivé části by na sebe měli navazovat. Vložte do toho svoje srdce a duši. Dejte si s tvorbou na čas. Hrajte si se strukturou tak dlouho, dokud to nebude znít jako vy.

Stránka o mně není o vás

Spousta lidí si myslí, že stránka “O mně” je prostor, kam by měli napsat něco o sobě. Lidé se však zajímají víc o sebe, než o vás. Ve skutečnosti návštěvníci chtějí vědět, co budou mít z toho, když váš blogu budou číst. Zajímá je, jaké problémy řešíte a jak jim to pomůže vyřešit jejich problémy. Vaše příběhy by jim měly dodat odvahu začít se svým vlastním projektem.

Bez návštěvníků by váš blog nebyl. Proto by se na něm měli cítit jako doma. Poznejte svoje publikum a zaměřte na něj svou pozornost. Přesvědčete je, v čem jim můžete být nápomocní více než konkurence. Benefit pro čtenáře vložte do titulku. To nejdůležitější dejte hned na začátek. Svým čtenářům můžete dokonce na stránce o mně něco hodnotného dát. Získejte si jejich důvěru a věrnost.

Řekněte jim, pro koho píšete blog a pro koho bude blog užitečný. O čem blog je? Jaké typy příspěvků budete psát? Napište, jak často aktualizujete svůj blog a přidáváte nové články a jak často posíláte newsletter. Pochlubte se se svými plány do budoucna

KSICHT TOHO, KDO ZA blogem STOJÍ

Pokud návštěvníka zaujme obsah vašeho blogu, bude ho nejspíš také zajímat, kdo za blogem stojí. Nejlepší by bylo se návštěvníkům představit v krátkém videu, ve kterém řeknete co děláte, jak jste se tam dostali a co chcete dělat do budoucna. Pokud si s videem nevěříte, vložte na web alespoň svoji aktuální fotografii. Nebuďte další blog bez tváře. Vaši čtenáři chtějí vědět, jak vypadáte. Fotografie zanechá ve vašich čtenářích dlouho trvající dojem. Budou vás mít mnohem raději a zvýšíte svou důvěryhodnost. Fotografie by měla být autentická, ne přehnaně retušovaná.

Dejte na vaši stránku obrázky a videa, které jí přidají osobní nádech a mohou čtenářům poodhalit, co se děje za oponou. Lidé chtějí vědět, zda si ta osoba, která blog píše, zaslouží pozornost. Napište o sobě něco zajímavého a nečekaného. Napište prohlášení, které vyjadřuje váš přístup a styl. Pokud chcete působit jako profesionál, vytvořte si stránku o mně, která bude seriózní.

UKAŽTE JIM SVOU GENIALITU

Stránka o mně je tím pravým místem, kde můžete ze sebe ukázat to nejlepší. Můžete na ni napsat cokoliv budete chtít. V čem jste unikátní a co neumí nikdo stejně? Můžete napsat seznam služeb, které nabízíte. Stránka o mně není váš životopis. Nemusíte zde psát celou svou historii, ale vybrat jen to nejlepší. Ale nikdy si nevymýšlejte.

Nestyďte ukázat vaši práci. Pokud máte něco, na co jste pyšní, ukažte to! Teď je ten správný čas mluvit o sobě. Shrňte svoje největší úspěchy a neúspěchy. Sdílejte svoje hodnoty a to, čemu věříte. Sdílejte svoje zkušenosti. Pište o čem přemýšlíte. Buďte osobní, tak aby čtenáři toužili se s vámi setkat.

Popište, jak blog zapadá do vaše osobního života. Proč jste s ním začali a proč milujete téma, o kterém píšete. Řekněte jim, jak jste začínali a nebylo to snadné. Vyprávějte váš příběh, ve kterém se sami poznají. Ukažte svým čtenářům, že jste člověk, který dělá chyby stejně jako oni.  Získáte tak jejich důvěru a budete své čtenáře inspirovat.

Napište o svých plánech do budoucna. Co chcete dělat? S kým chcete spolupracovat? Jaký je váš vysněný zákazník? Jaké projekty vás zajímají? Pokud byste měli svému vysněnému klientovi o sobě něco sdělit, co by to bylo?

POSKYTNĚTE DŮKAZ MÍSTO PLANÝCH SLIBŮ

Čtenáře zajímá to, co jim můžete nabídnout. Nechtějí ale slyšet jak chválíte sami sebe, ale chtějí slyšet zkušenosti od někoho, kdo s vámi už v minulosti spolupracoval. Nechte za sebe promluvit svoje zákazníky. Pokud se rozhodujeme budeme věřit spíš dalším lidem, než tomu, co o sobě říkáte sami. Pokud o vás vaši klienti budou pozitivně mluvit a uvedete jejich jméno a detaily spolupráce, budete působit důvěryhodně.

Vaši zákazníci hledají důvod, proč vám mají věřit a vybrat si vás a ne někoho jiného. Nic nepodpoří vaši důvěryhodnost a autoritu v oboru, tak jako relevantní reference a úspěšné případové studie. Řekněte jim, čeho jste dosáhli a proč jste zrovna vy nejlepší pro tuhle práci. Vkládejte odkazy na své projekty, pokud je to možné. Tyto reference v žádném případně nefalšujte. Více by vám to uškodilo, než pomohlo.

ŘEKNĚTE JIM, CO MAJÍ DĚLAT

Každá stránka o mně by měla obsahovat výzvu k akci. Když už vám čtenář věnoval svůj čas, aby přišel na váš web a zajímal se o vás, nenechte ho jen tak odejít. Snažte se s ním udržet dlouhodobý kontakt. Prvky s výzvou k akci můžete na stránku vložit hned několikrát.Co chcete aby lidé udělali poté, co navštíví váš web?

Dejte jim odkaz na zajímavé články na vašem blogu i jinde na internetu. Pošlete je na stránky vašeho produktu nebo vašich dalších projektů. Vyzvěte je, aby se přihlásili do vašeho newsletteru nebo vás začali sledovat na FacebookuUsnadněte svým čtenářům vás zkontaktovat. Vložte na stránku o mně pravdivé a aktuální kontakty. Někteří klienti si s vámi chtějí popovídat, než vám dají svoje peníze. Umožněte jim to.

Stránka o mně není vytesaná do kamene

Hotovou stránku o mně si vytiskněte a přečtěte nahlas. Opravte chyby, protože působí neprofesionálně. Požádejte své přátele a známé o zpětnou vazbu. Stránku o mně berte jako koncept, který můžete neustále upravovat. Ke stránce se po několika týdnech vraťte a pravidelně ji upravujte a aktualizujte.

Také vás vždy zajímá kdo za blogem stojí? Máte pak blog raději a je pro vás důvěryhodnější?

 

NapsalaMartina Havelková

Jsem beran a když si něco umanu, tak jdu třeba hlavou proti zdi. Občas narazím a občas narazím na něco zajímavého. A o tom tu budu psát.